loading...

گلبرگ سیر

بازدید : 351
چهارشنبه 4 تير 1399 زمان : 13:36

این سوال که ویزای شینگن چیست برای همه ما بارها پیش آمده و خیلی ها به دنبال گرفتن این نوع ویزا برای سفر ، تحصیل یا مهاجرت هستند ، شینگن به قسمتی از اروپا گفته می شود که از 26 کشور تشکیل شده و مردم این کشورها برای تردد به پاسپورت نیازی ندارند و هیچ محدودیت مرزی برای آن ها وجود ندارد و مانند یک کشور واحد می باشند ، همان طور که تردد کشورهای عضو منطقه شینگن آسان است به همان اندازه ورود به این کشورها برای اتباع دیگر کشورها به این حوزه سخت است و باید ویزا دریافت کنند .

منطقه شینگن یا شنگن شامل کشورهای اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس و لیختن اشتاین می باشد که اگر موفق به دریافت ویزای شینگن شوید ، می توانید به راحتی به تمامی این کشورها سفر کنید ، لازم به ذکر است پیمان شنگن در سال 1985 میلادی بین این کشورها بسته شد .

ویزای شینگن چیست ؟


اخذ Schengen Visa یا ویزای شنگن برای ورود به منطقه شنگن ضروری است و افرادی که این ویزا را دارند برای مدت‌ زمان معین با شرایطی مشخص می توانند به هر کدام از کشورهای عضو پیمان بروند ، خوب است بدانید که هدف از سفر و ماهیت آن در حقیقت تعیین کننده نوع و مدت زمان این ویزا می باشد ، یعنی اگر شما بخواهید با هدف گردشگری یا انجام کارهای تجاری و یا تنها توقف چند ساعته به یکی از این کشورها سفر کنید ، این موارد نوع ویزا و مدت اعتبار آن را معلوم می کند ، هر یک از کشورهای عضو پیمان شنگن می تواند این ویزا را صادر کند و دارنده ویزا با رعایت برخی قوانین می تواند تا زمانی که ویزا اعتبار دارد در هر کدام از کشورهای منطقه شینگن اقامت داشته باشد و تردد کند .

در صورت اخذ ویزای شینگن می توانید به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید

انواع مختلف ویزای شینگن

همان طور که گفته شد نوع ویزای شینگن بسته به هدف از سفر و ماهیت آن تعیین و صادر می ‌شود و مدت اعتبار این ویزا را هم نوع آن تعیین می کند ، تقریبا متوجه شده اید که ویزای شینگ چیست و خوب است بدانید که تعیین کننده نحوه و شرایط ورود مسافر به کشورهای این حوزه ، انواع ویزاهای شینگن خواهد بود ، ویزای شینگن در 3 نوع کلی صادر می شود :


ویزای اتحادیه شینگن | (Uniform Schengen Visa (USV

با داشتن ویزای اتحادیه شینگن یا ویزای گردشگری اروپا ، مسافر می تواند هر 6 ماه یک ‌بار و به مدت نهایتا 90 روز به کشورهای عضو این اتحادیه برود و در اقامت داشته باشد ، با توجه به اهداف سفر این نوع ویزا به ویزاهای A ، B ، C تقسیم می‌ گردد که بیشتر درباره آن ها توضیح می دهیم .

ویزای اتحادیه شینگن


ویزای شینگن نوع A

ویزای نوع A در واقع نوعی از ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که فرد با اخذ آن می تواند تنها در یکی از فرودگاه ‌های حوزه شینگن به تعویض پرواز خود بپردازد و به کشوری که خارج از حوزه شینگن است سفر کند ، در حقیقت این نوع ویزا فقط برای استفاده از فرودگاه ‌های این منطقه اعتبار دارد و مسافر نمی تواند از فرودگاه خارج شود .


ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B هم یک ویزای ترانزیتی به شمار می رود با این تفاوت که فرد با اخذ این ویزا فرد اجازه دارد طی نهایتا 5 روز از خاک کشوری در این منطقه عبور کنید .


ویزای شینگن نوع C

ویزای نوع C یکی دیگر از انواع ویزای شینگ است که در حقیقت نوعی ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به این حوزه می باشد ، فرد دارنده این نوع ویزا می تواند در مدتی که این ویزا اعتبار دارد در کشورهای عضو اتحادیه شینگن بماند ، خوب است بدانید که این نوع ویزا خود به 3 دسته تقسیم می شود :


ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود

ویزای سینگل شینگن یا Single entry نوعی ویزای شینگن است که با اخذ آن تنها یک بار می توان به یکی از کشورهای حوزه شینگن وارد شد و بعداز این که از کشوری که ویزای آن را دریافت کرده اید خارج شوید بدون توجه به مدت اعتبار آن ، منقضی می شود حتی اگر اعتبار داشته باشد .


ویزای دو بار ورود شینگن

ویزای دوبار ورود شینگن خیلی شبیه به ویزای یک بار ورود است تنها با این تفاوت که مسافر می تواند دو بار به کشوری در منطقه شینگن وارد شود که لازم به ذکر است برای این 2 بار هم شرایط و محدودیت‌ های زمانی وجود دارد .


ویزای مالتی پل شینگن یا ویزای چند بار ورود

ویزای مولتی شینگن یا Multiple entry ویزایی است که فرد دارنده آن می تواند بدون هیچ محدودیتی و هر چند مرتبه که بخواهد به یکی از کشورهای حوزه شینگن وارد و از آن خارج شود ، بازه زمانی این نوع ویزا تنها محدودیت آن است ، این بدین معنی است که فرد دارنده هر 6 ماه یک بار به مدت 90 روز می تواند در منطقه شنگن اقامت و تردد داشته باشد که به ‌محض ورود به هریک از کشورها مورد محاسبه قرار می گیرد .

ویزای اعتبار محدود منطقه ‌ای | (Limited territorial validity visa (LTV

این ویزا نوعی ویزای موقت می باشد بر اساس یکسری دلایل ویژه و اضطراری به همراه شرایطی خاص صادر می گردد ، دلایل انسان دوستانه از جمله رایج ‌ترین این موارد جهت صدور این نوع ویزا می باشد ، دارنده این ویزا می تواند تنها به کشوری که ویزای آن برایش صادر شده و چند کشور محدود دیگر سفر کند و تردد داشته باشد و ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن مجاز نیست ، همچنین نحوه تعامل با پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد این منطقه می شوند هم از مواردی است که این ویزا صادر می شود .

ویزای اعتبار محدود منطقه ‌ای


ویزای ملی | National Visa

ویزای ملی شینگن یا ویزای نوع D شینگن مخصوص افرادی است که برای تحصیل ، کار و یا اقامت دائم قصد سفر دارند و باید در یکی از کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته ‌باشند ، بهتر بگوییم که این ویزا برای افرادی صادر می شود که هدف خاصی دارند و باید مدت زمانی طولانی در کشور مقصد اقامت داشته باشند و بعد از پایان مدت مشخص شده باید به کشور خود بازگردند ، ویزای نوع D شینگن به دو دسته تقسیم می شود :


ویزای نوع D سینگل شینگن

این نوع ویزا برای مواردی مانند معالجه و استفاده از خدمات درمانی برای اقامتی محدود در یک دوره مشخص در یکی از کشورهای ناحیه شینگن صادر می شود و پس از این دوره شخص باید به کشور خود باز گردد .


ویزای نوع D مولتی شینگن

فرد دارنده ویزای چند بار ورود نوع Dمی تواند بدون نیاز به ویزای دیگری در همه کشورهای حوزه شینگن ، بدون محدودیت تردد کند .

ویزای ملی


چه کسانی می توانند برای ویزای شینگن چند بار ورود نوع D اقدام کنند ؟

دانشجویان بین ‌المللی که می خواهند در یکی از مقاطع تحصیلی در کشورهای این حوزه شروع به تحصیل نمایند ، این افراد ویزای یک ‌ساله می گیرند که می توانند تمدید نمایند .

دانشجویان خارجی که تحت شرایط خاص و برای مدت معلوم برای پیگیری پروژه ‌های تحقیقاتی باید به کشوری در حوزه شینگن سفر ‌کنند .

برای انجام پروژه یا فعالیت‌ های علمی و آموزشی که در یک مرکز تحقیقاتی و یا موسسه معتبر آموزشی در یکی از کشورهای این حوزه ، این ویزا صادر می شود که قبل از صدور آن سوابق علمی فرد و اعضای خانواده او مورد بررسی قرار می گیرد .

برای افراد متخصص که جهت به اشتراک گذاشتن تخصص خودشان به یکی از این کشورها می روند مانند ورزشکاران ، هنرمندان یا متخصصان دیگر .

برای موارد اضطراری مانند شرایط حاد و خطرناک پزشکی که شخص قادر نباشد برای مدت طمان مشخصی این منطقه را ترک کند .

شرایط و چگونگی اخذ ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن برای هر کشوری متفاوت است و سفارت خانه های کشورهای اروپایی هر کدام شرایط مخصوص به خودشان را برای صدور ویزای شنگن دارند ولی در بسیاری موارد این شرایط مشابه است ، از مواردی که قبل از اقدام به اخذ ویزا باید به آن ها توجه کنید و بدانید مدارک ، شرایط سنی به این معنی که اگر زیر 30 سال باشید و تا به حال به اروپا سفر نکرده باشید ، سخت گیری بیشتری را سفارتخانه اعمال می ‌کنند و همچنین سابقه سفر متقاضی هم بسیار مهم است .


آژانس ما با بررسی این موارد درصد و شانس این که متقاضی بتواند ویزای شینگن را اخذ کند ، معین می کند و با این بررسی ها از هزینه های اضافی برای شما جلوگیری می شود و در صورتی که قرار است ریجکت شوید بسیار به نفعتان است و مهر ریجکتی در پاسپورت شما نمی خورد ، در بسیاری موارد هم با مشاوره کارشناسان این آژانس می توانید مدارک خود و به دنبال آن شانس ویزا شدنتان را افزایش دهید .

مراحل درخواست ویزای شینگن

وقت سفارت مهم ترین موضوع در مراحل درخواست ویزای شینگن است و قبل از این که فرم ‌های مربوطه را پر و مدارکتان را تکمیل کنید بهتر است وقت سفارت خود را تعیین نمایید .

مراحل درخواست ویزای شینگن


مراحل درخواست ویزای شینگن از طریق آژانس

  • بررسی مدارک به وسیله کارشناسان بخش ویزا با این هدف که آیا متقاضی واجد شرایط است یا خیر.
  • پر کردن فرم ‌های مربوط به اخذ ویزا و عقد قرارداد و درخواست وقت سفارت به وسیله کارشناسان آژانس.
  • بررسی دوباره مدارک بعد از ترجمه و رفع نواقص احتمالی و ارسال مدارک به سفارت.
  • انگشت نگاری به وسیله متقاضی در سفارت.


چه مدارکی برای درخواست ویزای شینگن نیاز است ؟

مهم ترین قسمت درخواست ویزای شینگن ، مدارک مورد نیاز است و این مدارک قبل از مصاحبه معرف شما می باشد و تعیین کننده ویزای شما خواهند بود .

  • فرم درخواست ویزا و تکمیل آن
  • شناسنامه و عکس مناسب 3.5 در 4.5
  • پاسپورت فعلی با حداقل 3 ماه اعتبار و پاسپورت های قبلی
  • مدارک شغلی ، پرینت گردش حساب مالی و نامه تمکن مالی
  • بلیط پرواز و مدارک رزرو هتل و بیمه مسافرتی
  • 120 یورو جهت انجام انگشت نگاری در سفارت


لازم به ذکر است که مدارک ارائه شده باید به زبانی که مورد درخواست سفارت مربوطه است ، ترجمه شوند ، این مدارک ترجمه شده در روز انگشت نگاری به وسیله متقاضی به سفارت تحویل می گردند .


مدت زمان بررسی و تایید ویزای شینگن

معمولا این زمان برای بررسی و رفع نواقص احتمالی در آژانس ما دو هفته است و از زمانی که مدارک ترجمه شده و نهایی به سفارت ارسال شد و انگشت نگاری صورت گرفت ، در حدود 3 هفته زمان می برد تا بررسی و تایید انجام گیرد .

هزینه های اخذ ویزای شینگن

هزینه های اخذ ویزای شینگن کاملا بستگی به کشوری که می خواهید از طریق آن اقدام به گرفتن ویزا کنید و همچنین مدارکی که باید ارائه دهید ، دارد ولی به طور کلی قیمت ویزای شینگن برای ویزای عادی بین 300 تا 350 یورو و ویزای مولتی 400 تا 450 یورو می باشد .


به چه دلایلی ویزای شینگن ریجکت یا رد می شود ؟

این موضوع دلایل متعددی دارد و هر پرونده شرایط متفاوتی دارد و اگر ریجکت شوید برای حداقل 6 ماه نمی ‌توانید برای ویزای شینگن اقدام کنید ، مهم ترین دلایل رد شدن ویزای شینگن عبارتند از :

  • ارائه مدارک جعلی است که 99 درصد رد می شود
  • داشتن فعالیت ‌های مجرمانه در گذشته یا حال
  • داشتن گذرنامه مخدوش یا آسیب دیده
  • ارائه توضیحات ناکافی درباره دلایل سفر
  • ارائه گذرنامه ای که از زمان درخواست
  • اعتبار کم تر از 3 ماه دارد
  • ارائه نامه مرجع نامعتبر
  • عدم ارائه هدف مشخص از سفر
  • عدم اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی تولد یا ازدواج نامعتبر
  • بیمه نامه نامعتبر مسافرتی
  • ناتوانی در ارائه مدارک اسکان و همچنین برنامه سفر غیر منطقی .

ویزای شینگن چیست ؟


اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید بهتر است که با گرفتن مشاوره و با احتیاط اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید ، کارشناسان و مشاوران حرفه ای ما برای یاری شما در این راه همواره آماده اند ، با این کار درصد و شانس ویزا شدن خود را بالا ببرید .

منبع: ویزای شینگن چیست

این سوال که ویزای شینگن چیست برای همه ما بارها پیش آمده و خیلی ها به دنبال گرفتن این نوع ویزا برای سفر ، تحصیل یا مهاجرت هستند ، شینگن به قسمتی از اروپا گفته می شود که از 26 کشور تشکیل شده و مردم این کشورها برای تردد به پاسپورت نیازی ندارند و هیچ محدودیت مرزی برای آن ها وجود ندارد و مانند یک کشور واحد می باشند ، همان طور که تردد کشورهای عضو منطقه شینگن آسان است به همان اندازه ورود به این کشورها برای اتباع دیگر کشورها به این حوزه سخت است و باید ویزا دریافت کنند .

منطقه شینگن یا شنگن شامل کشورهای اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس و لیختن اشتاین می باشد که اگر موفق به دریافت ویزای شینگن شوید ، می توانید به راحتی به تمامی این کشورها سفر کنید ، لازم به ذکر است پیمان شنگن در سال 1985 میلادی بین این کشورها بسته شد .

ویزای شینگن چیست ؟


اخذ Schengen Visa یا ویزای شنگن برای ورود به منطقه شنگن ضروری است و افرادی که این ویزا را دارند برای مدت‌ زمان معین با شرایطی مشخص می توانند به هر کدام از کشورهای عضو پیمان بروند ، خوب است بدانید که هدف از سفر و ماهیت آن در حقیقت تعیین کننده نوع و مدت زمان این ویزا می باشد ، یعنی اگر شما بخواهید با هدف گردشگری یا انجام کارهای تجاری و یا تنها توقف چند ساعته به یکی از این کشورها سفر کنید ، این موارد نوع ویزا و مدت اعتبار آن را معلوم می کند ، هر یک از کشورهای عضو پیمان شنگن می تواند این ویزا را صادر کند و دارنده ویزا با رعایت برخی قوانین می تواند تا زمانی که ویزا اعتبار دارد در هر کدام از کشورهای منطقه شینگن اقامت داشته باشد و تردد کند .

در صورت اخذ ویزای شینگن می توانید به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید

انواع مختلف ویزای شینگن

همان طور که گفته شد نوع ویزای شینگن بسته به هدف از سفر و ماهیت آن تعیین و صادر می ‌شود و مدت اعتبار این ویزا را هم نوع آن تعیین می کند ، تقریبا متوجه شده اید که ویزای شینگ چیست و خوب است بدانید که تعیین کننده نحوه و شرایط ورود مسافر به کشورهای این حوزه ، انواع ویزاهای شینگن خواهد بود ، ویزای شینگن در 3 نوع کلی صادر می شود :


ویزای اتحادیه شینگن | (Uniform Schengen Visa (USV

با داشتن ویزای اتحادیه شینگن یا ویزای گردشگری اروپا ، مسافر می تواند هر 6 ماه یک ‌بار و به مدت نهایتا 90 روز به کشورهای عضو این اتحادیه برود و در اقامت داشته باشد ، با توجه به اهداف سفر این نوع ویزا به ویزاهای A ، B ، C تقسیم می‌ گردد که بیشتر درباره آن ها توضیح می دهیم .

ویزای اتحادیه شینگن


ویزای شینگن نوع A

ویزای نوع A در واقع نوعی از ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که فرد با اخذ آن می تواند تنها در یکی از فرودگاه ‌های حوزه شینگن به تعویض پرواز خود بپردازد و به کشوری که خارج از حوزه شینگن است سفر کند ، در حقیقت این نوع ویزا فقط برای استفاده از فرودگاه ‌های این منطقه اعتبار دارد و مسافر نمی تواند از فرودگاه خارج شود .


ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B هم یک ویزای ترانزیتی به شمار می رود با این تفاوت که فرد با اخذ این ویزا فرد اجازه دارد طی نهایتا 5 روز از خاک کشوری در این منطقه عبور کنید .


ویزای شینگن نوع C

ویزای نوع C یکی دیگر از انواع ویزای شینگ است که در حقیقت نوعی ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به این حوزه می باشد ، فرد دارنده این نوع ویزا می تواند در مدتی که این ویزا اعتبار دارد در کشورهای عضو اتحادیه شینگن بماند ، خوب است بدانید که این نوع ویزا خود به 3 دسته تقسیم می شود :


ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود

ویزای سینگل شینگن یا Single entry نوعی ویزای شینگن است که با اخذ آن تنها یک بار می توان به یکی از کشورهای حوزه شینگن وارد شد و بعداز این که از کشوری که ویزای آن را دریافت کرده اید خارج شوید بدون توجه به مدت اعتبار آن ، منقضی می شود حتی اگر اعتبار داشته باشد .


ویزای دو بار ورود شینگن

ویزای دوبار ورود شینگن خیلی شبیه به ویزای یک بار ورود است تنها با این تفاوت که مسافر می تواند دو بار به کشوری در منطقه شینگن وارد شود که لازم به ذکر است برای این 2 بار هم شرایط و محدودیت‌ های زمانی وجود دارد .


ویزای مالتی پل شینگن یا ویزای چند بار ورود

ویزای مولتی شینگن یا Multiple entry ویزایی است که فرد دارنده آن می تواند بدون هیچ محدودیتی و هر چند مرتبه که بخواهد به یکی از کشورهای حوزه شینگن وارد و از آن خارج شود ، بازه زمانی این نوع ویزا تنها محدودیت آن است ، این بدین معنی است که فرد دارنده هر 6 ماه یک بار به مدت 90 روز می تواند در منطقه شنگن اقامت و تردد داشته باشد که به ‌محض ورود به هریک از کشورها مورد محاسبه قرار می گیرد .

ویزای اعتبار محدود منطقه ‌ای | (Limited territorial validity visa (LTV

این ویزا نوعی ویزای موقت می باشد بر اساس یکسری دلایل ویژه و اضطراری به همراه شرایطی خاص صادر می گردد ، دلایل انسان دوستانه از جمله رایج ‌ترین این موارد جهت صدور این نوع ویزا می باشد ، دارنده این ویزا می تواند تنها به کشوری که ویزای آن برایش صادر شده و چند کشور محدود دیگر سفر کند و تردد داشته باشد و ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن مجاز نیست ، همچنین نحوه تعامل با پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد این منطقه می شوند هم از مواردی است که این ویزا صادر می شود .

ویزای اعتبار محدود منطقه ‌ای


ویزای ملی | National Visa

ویزای ملی شینگن یا ویزای نوع D شینگن مخصوص افرادی است که برای تحصیل ، کار و یا اقامت دائم قصد سفر دارند و باید در یکی از کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته ‌باشند ، بهتر بگوییم که این ویزا برای افرادی صادر می شود که هدف خاصی دارند و باید مدت زمانی طولانی در کشور مقصد اقامت داشته باشند و بعد از پایان مدت مشخص شده باید به کشور خود بازگردند ، ویزای نوع D شینگن به دو دسته تقسیم می شود :


ویزای نوع D سینگل شینگن

این نوع ویزا برای مواردی مانند معالجه و استفاده از خدمات درمانی برای اقامتی محدود در یک دوره مشخص در یکی از کشورهای ناحیه شینگن صادر می شود و پس از این دوره شخص باید به کشور خود باز گردد .


ویزای نوع D مولتی شینگن

فرد دارنده ویزای چند بار ورود نوع Dمی تواند بدون نیاز به ویزای دیگری در همه کشورهای حوزه شینگن ، بدون محدودیت تردد کند .

ویزای ملی


چه کسانی می توانند برای ویزای شینگن چند بار ورود نوع D اقدام کنند ؟

دانشجویان بین ‌المللی که می خواهند در یکی از مقاطع تحصیلی در کشورهای این حوزه شروع به تحصیل نمایند ، این افراد ویزای یک ‌ساله می گیرند که می توانند تمدید نمایند .

دانشجویان خارجی که تحت شرایط خاص و برای مدت معلوم برای پیگیری پروژه ‌های تحقیقاتی باید به کشوری در حوزه شینگن سفر ‌کنند .

برای انجام پروژه یا فعالیت‌ های علمی و آموزشی که در یک مرکز تحقیقاتی و یا موسسه معتبر آموزشی در یکی از کشورهای این حوزه ، این ویزا صادر می شود که قبل از صدور آن سوابق علمی فرد و اعضای خانواده او مورد بررسی قرار می گیرد .

برای افراد متخصص که جهت به اشتراک گذاشتن تخصص خودشان به یکی از این کشورها می روند مانند ورزشکاران ، هنرمندان یا متخصصان دیگر .

برای موارد اضطراری مانند شرایط حاد و خطرناک پزشکی که شخص قادر نباشد برای مدت طمان مشخصی این منطقه را ترک کند .

شرایط و چگونگی اخذ ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن برای هر کشوری متفاوت است و سفارت خانه های کشورهای اروپایی هر کدام شرایط مخصوص به خودشان را برای صدور ویزای شنگن دارند ولی در بسیاری موارد این شرایط مشابه است ، از مواردی که قبل از اقدام به اخذ ویزا باید به آن ها توجه کنید و بدانید مدارک ، شرایط سنی به این معنی که اگر زیر 30 سال باشید و تا به حال به اروپا سفر نکرده باشید ، سخت گیری بیشتری را سفارتخانه اعمال می ‌کنند و همچنین سابقه سفر متقاضی هم بسیار مهم است .


آژانس ما با بررسی این موارد درصد و شانس این که متقاضی بتواند ویزای شینگن را اخذ کند ، معین می کند و با این بررسی ها از هزینه های اضافی برای شما جلوگیری می شود و در صورتی که قرار است ریجکت شوید بسیار به نفعتان است و مهر ریجکتی در پاسپورت شما نمی خورد ، در بسیاری موارد هم با مشاوره کارشناسان این آژانس می توانید مدارک خود و به دنبال آن شانس ویزا شدنتان را افزایش دهید .

مراحل درخواست ویزای شینگن

وقت سفارت مهم ترین موضوع در مراحل درخواست ویزای شینگن است و قبل از این که فرم ‌های مربوطه را پر و مدارکتان را تکمیل کنید بهتر است وقت سفارت خود را تعیین نمایید .

مراحل درخواست ویزای شینگن


مراحل درخواست ویزای شینگن از طریق آژانس

  • بررسی مدارک به وسیله کارشناسان بخش ویزا با این هدف که آیا متقاضی واجد شرایط است یا خیر.
  • پر کردن فرم ‌های مربوط به اخذ ویزا و عقد قرارداد و درخواست وقت سفارت به وسیله کارشناسان آژانس.
  • بررسی دوباره مدارک بعد از ترجمه و رفع نواقص احتمالی و ارسال مدارک به سفارت.
  • انگشت نگاری به وسیله متقاضی در سفارت.


چه مدارکی برای درخواست ویزای شینگن نیاز است ؟

مهم ترین قسمت درخواست ویزای شینگن ، مدارک مورد نیاز است و این مدارک قبل از مصاحبه معرف شما می باشد و تعیین کننده ویزای شما خواهند بود .

  • فرم درخواست ویزا و تکمیل آن
  • شناسنامه و عکس مناسب 3.5 در 4.5
  • پاسپورت فعلی با حداقل 3 ماه اعتبار و پاسپورت های قبلی
  • مدارک شغلی ، پرینت گردش حساب مالی و نامه تمکن مالی
  • بلیط پرواز و مدارک رزرو هتل و بیمه مسافرتی
  • 120 یورو جهت انجام انگشت نگاری در سفارت


لازم به ذکر است که مدارک ارائه شده باید به زبانی که مورد درخواست سفارت مربوطه است ، ترجمه شوند ، این مدارک ترجمه شده در روز انگشت نگاری به وسیله متقاضی به سفارت تحویل می گردند .


مدت زمان بررسی و تایید ویزای شینگن

معمولا این زمان برای بررسی و رفع نواقص احتمالی در آژانس ما دو هفته است و از زمانی که مدارک ترجمه شده و نهایی به سفارت ارسال شد و انگشت نگاری صورت گرفت ، در حدود 3 هفته زمان می برد تا بررسی و تایید انجام گیرد .

هزینه های اخذ ویزای شینگن

هزینه های اخذ ویزای شینگن کاملا بستگی به کشوری که می خواهید از طریق آن اقدام به گرفتن ویزا کنید و همچنین مدارکی که باید ارائه دهید ، دارد ولی به طور کلی قیمت ویزای شینگن برای ویزای عادی بین 300 تا 350 یورو و ویزای مولتی 400 تا 450 یورو می باشد .


به چه دلایلی ویزای شینگن ریجکت یا رد می شود ؟

این موضوع دلایل متعددی دارد و هر پرونده شرایط متفاوتی دارد و اگر ریجکت شوید برای حداقل 6 ماه نمی ‌توانید برای ویزای شینگن اقدام کنید ، مهم ترین دلایل رد شدن ویزای شینگن عبارتند از :

  • ارائه مدارک جعلی است که 99 درصد رد می شود
  • داشتن فعالیت ‌های مجرمانه در گذشته یا حال
  • داشتن گذرنامه مخدوش یا آسیب دیده
  • ارائه توضیحات ناکافی درباره دلایل سفر
  • ارائه گذرنامه ای که از زمان درخواست
  • اعتبار کم تر از 3 ماه دارد
  • ارائه نامه مرجع نامعتبر
  • عدم ارائه هدف مشخص از سفر
  • عدم اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی تولد یا ازدواج نامعتبر
  • بیمه نامه نامعتبر مسافرتی
  • ناتوانی در ارائه مدارک اسکان و همچنین برنامه سفر غیر منطقی .

ویزای شینگن چیست ؟


اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید بهتر است که با گرفتن مشاوره و با احتیاط اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید ، کارشناسان و مشاوران حرفه ای ما برای یاری شما در این راه همواره آماده اند ، با این کار درصد و شانس ویزا شدن خود را بالا ببرید .

منبع: ویزای شینگن چیست

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 673
  • بازدید کلی : 31082
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی